De treinen uit Leeuwarden, Delfzijl en Roodeschool rijden in de toekomst door naar station Groningen Europapark. Daarom zijn een extra spoor en extra zijperron nodig.
Extra spoor en zijperron
Het extra spoor en zijperron komen aan de kant van de Helperzoom. Reizigers kunnen het perron bereiken via een trap of via de lift. Er is een geluidsscherm geplaatst op dit station, dat staat al op de juiste plek.
Planologische inpassing
Om de bouw van een extra spoor en zijperron mogelijk te maken, was een wijziging van het bestemmingsplan nodig. Het college van B&W van Groningen heeft in april 2015 het gewijzigde bestemmingsplan vastgesteld. Deze stukken zijn terug te vinden in de Bibliotheek.
Bouw van het station
In 2012 is station Groningen Europapark opgeleverd. Destijds is ruimte gereserveerd voor een extra zijperron en spoor.
Veelgestelde vragen
-
Wanneer is station Groningen Europapark klaar?
In 2019 is er gestart met de uitbreiding van station Groningen Europapark. Het extra perron is in 2020 aangelegd.